PANEL UŻYTKOWNIKA
Login:
Hasło:
ISS
PAWEŁ CIEŚLIŃSKI 
| Wtorek [2009.04.21; 21:54]
Chamakh mówi "tak" Tottenhamowi, Muntari "nie wiem"
Gwiazda Bordeaux Marouane Chamakh wyznał, że byłby dumny z możliwości przejścia do takiego klubu jak Tottenham, równocześnie odrzucając ofertę Sunderlandu.

Marokański napastnik jest zdeterminowany, żeby w przyszłym sezonie grać w Premier League.

25-letni Chamakh wyznał też, że przejście do klubu "Top 4" byłoby cudem. Twierdzi jednak, że jest wystarczająco dobry, aby grać w Spurs.

"Chcę grać w Premier League. To zdecydowanie moja ulubiona liga. Oczywiście mógłbym oddać wszystko żeby grać dla takich drużyn jak Chelsea, Manchester United, czy Arsenal ale to tylko marzenia. Nie jestem wariatem.

"Nie jestem chciwy, ale chcę grać dla klubu z ambicjami na Top 4. Tottenham to klub, który mnie interesuje, Sunderland nie.

Inny zawodnik, którym (ponoć) się interesujemy - Sulley Muntari wyznał, że dopóki Inter go chce - on będzie grał dla tego klubu.

"Kocham Premier League, nie mam wątpliwości, że to najlepsza liga na świecie. Jednak przeszedłem do Interu dopiero rok temu i dopóki trener mnie potrzebuje, dopóty będę grał dla Interu. Po sezonie pewne rzeczy mogą się zmienić, więc zobaczymy co się wydarzy.

"Każdy wie, że lubię Redknappa. Jest to jeden z najlepszych trenerów na świecie, jest wysokiej klasy menedżerem jak ten, którego mam obecnie. Przeprowadzka do Spurs? No nie wiem ..."



setantasports.com
67 komentarzy
SKOMENTUJ

Komentować mogą wyłącznie zalogowani userzy

KOMENTARZE
Barometr ; Redaktor
Czwartek[2009.04.23; 00:10]
Jako Wschodniofil muszę zamieścić linka - http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1172539/Bag-Arshavin-Six-stars-snare-Russia-love.html?ITO=1490. Oj Akinfjejew, bardzo bym chciał. Żirkowa też, ale to raczej nierealne - już jesteśmy dla niego za słabym klubem...
Barometr ; Redaktor
Środa[2009.04.22; 23:28]
No to może inaczej - czy taki Szamak rokuje na grę na poziomie TEGO Bułgara i Keana za najlepszych czasów? Piszę tylko czy rokuje, bo wiadomo, że gwarancji nie ma żadnych. Jeśli nie rokuje (tak, jak moim zdaniem i kilku innych spursmaniaków) to jaki jest sens sprowadzać sobie takiego drugiego dajmy na to Defoe? Jak konkurencję w napadzie tego typu zawodników - mamy już całkiem sporą. I tu pojawia się inna koncepcja - czy w takim razie możemy sprowadzić, jakiegoś superstrzelca o umiejętnościach zbliżonych do tych, które prezentował kiedyś u nas wspomniany duet? Oczywiście każdy by chciał, ale pytanie, czy ktoś taki chciałby przyjść do nas? Jeśli nie (jak sądzę po tym sezonie w naszym wykonaniu) - to powrócę do propozycji sprowadzenia młodego utalentowanego napadziora, który na ławce narzekać nie będzie, że nie gra (a tym samym nie będzie burzył harmonii i atmosfery w drużynie) tylko będzie spokojnie pracował na swoją szansę i m0że w niedługim czasie wyrośnie z niego piłkarski brylant. A jak nie wyrośnie to trudno - inwestować w młodziaków zawsze warto. Koszty niskie, a w razie czego do Sunderlandu można później opchnąć.
Paweł ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 22:03]
wiesz wujo tak nie rozumiem trochę ... bo co to znaczy "napastnik ktory bedzie ładował 15-20 bramek w samej Premier League" - mielismy takich 2 - Berbatov, Keane - jakos to nam nic nie dało, zresztą powiedzmy sobie szczerze - jesli druzyna gra dobrze, to nie musimy się martwić o to kto strzela, wazne zeby strzelali ... Napastnika owszem rozlicza się z bramek, ale patrzeć tylko na to ... Myślałem że najważniejsze to żeby z zawodnika drużyna czerpała korzyści, a korzyścią nie zawsze musi być strzelanie bramek - taki Bent to tylko umie i jakoś wszyscy na niego narzekamy...
MARCUS ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 21:32]
Bramki mogą bardzo przewartościowywać napastnika. Jeżeli by tylko takie kryterium stosować, to obecność Benta jest uzasadniona. Rooney czy Del Piero też nie strzelają zawsze bardzo regularnie, ale jakiś nikomu to nie przeszkadza.
Wujo ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 21:29]
Paweł-chodzi o kogoś kto strzela gola co 2-3 mecze,a nie co kilkanaście.Regularnie,po prostu. Bent ma obecnie 11 trafień z takimi przerwami,że kibice zapominają kiedy ostatnio zdobył gola
MARCUS ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 20:41]
EEEEeee, bylibyśmy cały czas w najwyższej lidze, ty;lko kadra miałaby z 80 piłkarzy i byśmy się żalili, że na Ch.... nam taka kadra, bo Anal czy Muły mają 30 i mogą wszędzie wygrywać :0)
jasiowaty ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 18:57]
Sajmon: rzeczywiście ^^
Paweł ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 18:54]
kolego murek123 - zgadzam się z Tobą w 100%. Tylko szkoda, że Ci którzy decydują o naszych transferach wcale mądrzejsi od nas nie są ;)
murek123 ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 18:42]
Beckham w tottenhamie???????????????hahahahahahahahahahahahaha
Sajmon ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 18:41]
Patrzcie na jego foto: mix BAE i Krystyny :D
varba ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 18:38]
Dla mnie większym priorytetem jest Michel Bastos na lewą niż Chamakh, bo za mało mamy bramek z pomocy, ale ze wszystkim trzeba jeszcze poczekać aż zaczniemy rozmowy, bo na razie to jest "strzępienie klawiatury"
murek123 ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 18:23]
jak dobrze ze to wy nie decydujecie o transferach bo juz dawno bylibysmy w Championship
adipetre ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 17:32]
chamakh , super pilkarz juz dawno powinien grac w lepszej lidze, umiejetnosci ma wg. mnie wieksze niz kazdy z naszych obecnych napadziorow, i jeszcze ta cena, brac niezastanawiac sie !!!
raku ; Administrator
Środa[2009.04.22; 16:41]
Ech, jeszcze raz. Z racji sympatii do PSG, Hoarau widziałem w większości spotkań tegorocznego sezonu, miałem więc czas, by wyrobić sobie o nim zdanie. Ten człowiek musi mieć po prostu zagraną znakomitą piłkę, bo inaczej sytuacji nie wykorzysta, a już o samodzielnym stworzeniu czegokolwiek na razie mowy być nie może. Tacy grajkowie mi się po prostu nie podobają. Być może niechęć do Hoarau wynika też z faktu oczekiwania zdecydowanie innego zastępcy Pedro Paulety...
MARCUS ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 15:37]
Barometr, ja spać moge i nawet bardzo mi się chce, ale czasu mam mało. A co do wyrabiania sobie zdania, to powiem tyle, że zdanie na podstawie skrótów, urywków czy czegoś podobnego to (bez urazy, bo nie jest to do nikogo osobiście skierowane) domena napinaczy internetowych, którym się zdaje, ze mają na jakiś temat pojęcie. Gówno mają. Może ostro gadam, ale z wielką determinacją podkreślam bigunowość mojego poglądu.
MARCUS ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 15:30]
Ja tego za bardzo rozkminić nigdy nie mogłem. "Lenonków" się lubi chyba dlatego, ze tak fajnie nóżkami zapierd..., dwa razy wiecej niż inni. To chyba instynk opiekuńczy się odzywa. A Crouche, Rasiaki czy Hoarau to drewno. Star też nie będzie zapie... 200 km/h i w 6,6 s nie pójdzie do setki, ale k..... Aston Martinem gruzu wozić nikt chyba nie będzie.
Paweł ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 15:21]
ale raku, twoje argumenty to jest jak np pisanie o Drogbie, że jest słaby bo jest tylko silny i wysoki, dostaje piłe na klate odwraca się i wali na bramę. Dla mnie to to samo. A wg mnie to świetny zawodnik tylko że marnujący zbyt dużo okazji ...
raku ; Administrator
Środa[2009.04.22; 15:18]
Tak! Hoarau to drewno; żaden z niego wielki zawodnik.
Paweł ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 15:18]
Wujo - to masz Benta, o co więc chodzi?
ginola ;
Środa[2009.04.22; 14:16]
Nawiasem mowiac Muntari powinien umyc sobie zeby, bo moze miec na ustach duzo gowna od lizania dupy Redknappowi...
ginola ;
Środa[2009.04.22; 14:15]
Hoarau bylby fajny, wk***ia mnie jak ludzie nazywaja go drewniakiem tylko ze wzgledu na wzrost. Ale Chamakh to tez swietne rozwiazanie - mysle, ze nie mialby problemu z gra w naszej wyjsciowej "11", pytanie z kim?! jak dla mnie chyba z JD - Paw jest do niiego zbyt podobny, a Keano nie nalezal nigdy do moich faworytow...
Wujo ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 14:12]
Proszę bez jaj z tym graczem...strzelił w tym sezonie 10 goli w lidze francuskiej w 28 występach,trafi na wyspy i będzie to co z Romanem P. Nam potrzeba kogoś kto w samej Premier League walnie 15-20 goli
Barometr ; Redaktor
Środa[2009.04.22; 12:02]
Nie Marcinie - źle zrozumiałeś. Odnosiłem się do dywagacji na temat sensowności dyskusji i zamieszczania informacji o transferach. PS Pomijam fakt, że nie odniosłem się do tego, że kolega spursmaniak użył słowa relatywizm nie znając zapewne jego znaczenia, a i z użyciem wyrażenia populizm w zdaniu, o które mi się rozchodzi, można dyskutować. No cóż niektórzy lubią posługiwać się zwrotami, które uważają za mądre, aby w jakiś sposób podbudować swoją wypowiedź. Szkoda, że bez znaczenia jest dla nich, czy ów słów użyli trafnie. No comment.
raku ; Administrator
Środa[2009.04.22; 10:20]
Barometr, a czekajmy na takiego menago, z takaaaaakimi planami transferowymi. Powtarzam, ja wolę jakieś sukcesy na bieżąco, niż wyimaginowaną wizję przyszłych sukcesów.
Marcin ; Redaktor
Środa[2009.04.22; 09:54]
Czekaj, czy ja dobrze zrozumiałem? Na podstawie tych depesz wyrabiasz sobie zdanie o konkretnych zawodnikach?
Barometr ; Redaktor
Środa[2009.04.22; 03:07]
MARCUS - wpadłeś może na to, że niektórzy po prostu spać nie mogą, a nie mają za dużo wolnego czasu lub nikt ich nie lubi? Albo, że z racji zawodu muszą ślęczeć i czytać poszczególne depesze z kraju i ze świata, aby potem przerobić je na język polski i przekazać Tobie do wiadomości, że jesteśmy zainteresowani Szamakiem?
Barometr ; Redaktor
Środa[2009.04.22; 03:02]
Nie wiem, gdzie jest ten wątek o Arszawinie, o którym Pawle wspominałeś, więc ja się tylko dopiszę - zawodnicy ze Wschodu potrafią grać w piłkę. Bierzmy Dżagojewa póki można! Dziś dobitnie pokazał to Arszawin, choć wierzyłem w niego już sz(a)ma(k)t czasu wcześniej. Wiem, że było wielu przeciwników zakupu Rosjanina - teraz mogą żałować. Idąc dalej - wydaje mi się, że Ramos miał koncepcję transferową całkiem słuszną. Teraz zresztą widać to najlepiej. Poza wpadką z Bentleyem, której nikt przewidzieć, po tym co wyprawiał sezon wcześniej w klubie i reprezentacji nie mógł (ale bądźmy dobrej myśli - wierzę, że się odbuduje) i kompletną pomyłką (ale chyba Comolliego) - Gilberto był to bardzo dobrze spędzony czas na rynku - Modrić, Hutton (gdyby nie kontuzja - znakomity początek, teraz trzeba trochę poczekać aż wróci do formy), Woodgate, Corluka, Pavlyuchenko, rozwijający się (mam nadzieję - time will tell) - dos Santos i Bostock, a do tego mimo wszystko lepszy od Robinsona - Gomes (choć jak wiecie - mam swoje zdanie na temat tego zawodnika). I pewnie gdybyśmy szybko znaleźli następstwo po oddaniu dwóch najlepszych napastników z zeszłego sezonu - nie byłoby aż tak wielu problemów na początku sezonu. A teraz zaryzykuję, że HR tak na dobrą sprawę spija śmietankę z tego, co przygotował mu Hiszpan. Z przygotowania motorycznego, diety, z transferów, które wiadomo było, że muszą się wpierw zgrać (a trzeba było moim zdaniem drużynę zmienić), etc. Różnica jest taka, że my się teraz zastanawiamy czy Szamak, Szmak, Szmat, czy ktoś tam inny, kto gwiazdą o formacie Arszawina, Veloso, Villi (pisano o tym transferze całkiem poważnie przez chwilę), Huntelaara, czy Capela nie jest, a takich właśnie zawodników chciał do nas rok temu sprowadzić Juande. Bardzo żałuję, że nie daliśmy mu trochę więcej czasu (wystarczyło tylko zwolnić Comolliego - to on moim zdaniem spartolił załatwianie na czas transferów) i że niektórzy zawodnicy (teraz jestem już tego prawie pewien) - postanowili na złość nie angażować się zbytnio pod wodzą Ramosa (bo pewnie im dieta i nowe porządki nie odpowiadały). Co potrafi ten szkoleniowiec - widać po serii jaką ma w Realu Madryt. Długo nam będzie trzeba czekać na takiego managera i takie plany transferowe.
Paweł ; Użytkownik
Środa[2009.04.22; 00:52]
mimo wszystko pana Domenecha zostawmy w spokoju :) pseudotrenera ...
raku ; Administrator
Środa[2009.04.22; 00:46]
Hoarau jest typem, który wykończy sytuację, jeśli wszystko ma na tacy. Nie lubię po prostu takich zawodników. Gdyby to był jeszcze Inzaghi, który kończył praktycznie każdą taką sytuację.. Ale nie, to Hoarau; człowiek, który gdyby potrafiłby trafiać do bramki inaczej niż głową i nie raz na 100 za pomocą swoich długich, francuskich nóg już teraz grałby w reprezentacji. Nie dziwią Cię wybory Domenecha, który powołując obu napastników PSG na ostatnie spotkanie reprezentacji w pierwszym składzie wystawił właśnie Luyindulę? Mimo wszystko o czymś to świadczy. I nie sądzę, że chodziło tylko o to, że Hoarau nie sprawdziłby się obok Henryka. No i oczywiście na ławce usiadł Wielki Benzema (tego też nie lubię, ale nie wiem za co; za taką gburowatość w wyglądzie?). Z PSG tylko Sessegnon. Fakt, w Le Mans nie grał jakoś wybitnie, ale w takim średniaku trudno jakoś zaistnieć. Trzeba mieć z kim poklepać, a z pamięci trudno mi wymienić kogo on tam oprócz Matsui'ego miał. Porównania do Okochy mimo wszystko na wyrost. Jay Jay był niepowtarzalny, a i gdyby Ronaldinho nie trafił na niego w Paryżu, to Ronny kopałby piłkę zupełnie inaczej. To taka moja osobista teoria, że Okocha ukształtował Ronaldinho.. xD
Paweł ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 23:52]
ryzyko zawsze jest, tak naprawdę kto nie ryzykuje ten jest na starcie przegrany, my w ostatnich latach nie ryzykujemy - kupujemy towary sprawdzone: Bent, Bentley, Woodgate ... ryzykiem było kupno Modricia- nawet wielkim. Chyba mimo wszystko się opłacało. Im większe ryzyko, tym większe korzyści, myślę że z Chamakhiem ryzyko byłoby dużo mniejsze - po pierwsze małe pieniądze, po drugie nikt od niego cudów nie będzie oczekiwał - mamy Defoe, Keane'a i Romana ( Benta juz sprzedalem ) + Chamakh - 4 gości potrafiących pograć ładnie kombinacyjnie. Tak naprawdę kupić dziś zawodnika, którego zakup nie bedzie obarczony ryzykiem ... nie ma takiego. Jak kupimy Ville za 40 mln to przeciez tez bedzie ryzyko. Przecież nikt nie powiedział że bedzie to nowy Torres. Może bedzie nowym Morientesem? Tylko że 10 razy drozszym?
MARCUS ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 23:34]
Może źle się wyraziłem co do Chamkha. Nie chodzi mi o jego wspaniałość, ale o to, że jednak patrząc na to co było wcześniej, to pewne ryzyko związane z jego transferem jest - przy temacie Benta to opisałem. Oczywiście wymiana Benta na Szamaka nawet zawodzącego to i tak chyba jednak zmiana na plus.
Paweł ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 23:18]
MARCUS zgoda. Na moją niekorzyść przemawia też to, że mam słabego nosa co do napastników. Tak naprawdę żaden któremu wróżyłem karierę jej nie zrobił w Anglii: Utaka, Elmander, Bent u nas ... Może dlatego że pozycja napastnika jest mi obca i zawsze mi imponowali inni piłkarze : tak jak chciałem Steeda u nas, Benayouna, Kallstroma - no Steed poszedł w odsiadkę, ale wciąż uważam że jest naprawdę świetnym piłkarzem, jak gra Benayoun wszyscy widzą, Kallstroma pewnie nie wszyscy, ale moge potwierdzić że zaje*****. Więc może z jednej strony rzeczywiście niech nasz klub nie kupuje napastników ktorzy mi się podobają ;) ale o pomocników to mogliby mnie czasem posłuchać ... ;) co nie zmienia faktu, że Chamakha bym z chęcią zobaczył w naszej drużynie...
MARCUS ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 23:12]
Chociaż, nie zgadzam się a Pawłem co do wspaniałości Chamakha - zwróć uwagę, że jego lepsze sezony zdecydowanie pokrywają się ze zwyżką formy rozgrywających, teraz Gur... a kiedyś Micud; to jak czytam , że ktoś sobie wyraził zdanie na podstawie tego co widział w skrócie, czytał gdzieś tam (biorąc nawet pod uwagę, że na zachodzie jest mniej dziennikarzy jak np mr Godlewski i jemu podobne trole gąbczaste) to..... Popieram jest to żałosno-śmieszne. Nie używając już większych słów jak realtywizm czy populizm. Nie o tym miało jednak być. Jak czytam wątek jakichkolwiek transferów, to mam wrażenie, że albo macie za duzo czasu wolnego, albo nikt was nie lubi więc czytacie, oglądacie. To wygląda tak jakby co niektórzy tylko czekali, żeby móc się wymądrzyć i pochwalić tym co gdzieś widzieli, słyszeli, czytali. Lista nazwisk i ciągła licytacja.
Yido ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 21:22]
Szczerze wziąłbym tego Chamakha. Wysoki, szybki, błyskotliwy, wszystko się zgadza. Ale jakby nie patrzeć, każdy transfer obarczony jest jakimś ryzykiem. Ale jeśli niewielka kasa, to z pewnością bym go wziął. Ja na pewno pozbyłbym się JJ'a, póki można za niego wziąć jakąś kasę. Jest jak dla mnie zbyt flegmatyczny. A z tego co wiem to potrzeba nam LEWEGO POMOCNIKA! A więc, ja będę się upierał przy kupnie Downing'a. A Bentley, podobno uporał się ze swoimi problemami i że bierze się ostro do pracy. A więc poczekałbym jeszcze, bo kasy zainwestsowanej w niego, na obecną chwilę, na pewno nie odzyskamy. Ale wciąż w niego wierzę.
Paweł ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 21:18]
nie rozumiem raku, to w czym on jest taki słaby? :) to że jest wyższy i że mu wypracowują bramki to jego wada jakas? Ja zauważyłem że ma zmysł do gry kombinacyjnej ( czego za bardzo nie ma np Crouch ), potrafi się świetnie z piłką zastawić, rozegrać, strzelić z obu nóg, głową ... ale oczywiście znowu argument że się smiesznie porusza po boisku pewnie bedzie :P a Sesse - "nowy Okocha PSG" - raz zachwyca raz nie, w Le Mans niczym nie zachwycał, ani techniką, ani przebojowością... nagle obudził się w PSG. Zobaczymy jak bedzie grał w przyszłym sezonie, obawiam się, że nie będzie juz tak kolorowo
raku ; Administrator
Wtorek[2009.04.21; 21:09]
Hoarau jest cienki jak polsilwer. I ja swojego zdania nie zmienię xD To, że strzelił tyle bramek zawdzięcza temu, że jest wyższy niż inni i ma w meczu milion sytuacji stwarzanych mu przez Rothena, Sesse, Giuly'ego i Peguy'a.
Paweł ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 21:01]
no to popatrz jak skończył lepszy od niego Elmander, w Boltonie i tam gra "dość średnio". To Gignac gdzie powinien skonczyc? W West Bromwich. I też "dość średnio" :) Barometr i nie rozumiesz czemu napisałem o tym nie wypowiadaniu się. Widzisz jakiegoś gościa raz regularnie raz na pół roku, to jak ty chcesz jego umiejętności ocenić? To jest jak z durnymi szefami, którzy przez pół roku nie kontrolują co robią jego pracownicy, a w koncu myśli sobie " a wypadaloby sprawdzic" idzie sprawdza patrzy ten pracuje, ten nie, ten je drugie śniadanie, to pierwszego zostawiamy, a tych 2 nastepnych wyrzucamy z roboty. A chyba w futbolu jak i w zyciu i pracy chodzi o regularnosc. Jesli nie oglądam regularnie występów Negredo, Veloso, czy Zganiacza to nie bede pisał że sa przeciętni bo to się mija z celem. Mogę napisać że przecietny jest Niang, Gomis, Chamakh, czy Hoarau bo ich oglądam regularnie, a przynajmniej staram się. Chamakh więc jest typem gwiazdora, ale Berbatov wam jakoś nie przeszkadzał, poza tym wystarczy pooglądać bramki Chamakha z 3 ostatnich sezonów - połowa głową. A chyba na ten element dość długo narzekamy w naszej ekipie ...
jasiowaty ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 20:52]
Realne transfery? A kto rok temu podejrzewał, że u nas będą grać Modrić czy dos Santos (który większości, w tym mi, wydawał się większym wzmocnieniem niż później się okazało - no cóż, chłopak ma jeszcze czas). Barometr: my mamy kasę, jak lodu, to jest podstawowy argument dla zawodników. Fakt, że większość z nich ma manię wielkości i chce zdobywać świat pod banderą sir Alex'a Fergusson'a, no ale później rzeczywistość rewiduje ich plany. A lepiej zarabiać krocie w przeciętnym (?!) Tottenham'ie, niż w przeciętnym Hull na ten przykład.
Barometr ; Redaktor
Wtorek[2009.04.21; 20:50]
PS 2 Ja bym wolał, żebyśmy robili z siebie Arsenal i regularnie grali w LM
Barometr ; Redaktor
Wtorek[2009.04.21; 20:49]
w Lorient oczywiście - Gignac, bo post mógł być nie zrozumiały
Barometr ; Redaktor
Wtorek[2009.04.21; 20:48]
PS Pawle a zauważyłeś , że Gignas nie grał w Tuluzie, bo stawiano tam na Elmandera (wcześniej dobrze grał w Lorient i stąd transfer). Dopiero po odejściu Szweda mógł zabłysnąć. A to jest właśnie ten pierwszy sezon po transferze Elmandera.
jasiowaty ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 20:47]
Zapomniałem dodać: potrzebujemy zawodników 'na teraz', którzy w tej chwili podejmą rękawicę gry w piłkę (ale zabrzmiało :D). Fakt, można byłoby czasami (zaznaczam: czasami) wzmocnić zawodnikami a'la Dżagojew (on mi akurat imponuje), ale bez przesady, przecież on mógłby ze mną pić piwo, w takim wieku jest. Tacy zawodnicy jak on mogliby się od czasu do czasu ogrywać, by za parę lat ich rozwinąc, ale nie róbmy z siebie drugiego (pfu!) Ar5ena1'u.
Barometr ; Redaktor
Wtorek[2009.04.21; 20:44]
jasiowaty ale była mowa o realnych transferach. Jaki grający na wysokim poziomie przez 2 - 3 sezony zawodnik przyjdzie do Tottenhamu??? Dlatego jestem (co pisałem na wstępie) za jakimś utalentowanym młodziakiem - choćby tym Dżagojewem.
jasiowaty ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 20:40]
Wiecie, taki Dżagojew (polskie nazewnictwo, wk.. mnie ta ruska angielszczyzna) to mógłby być dobrym wzmocnieniem... oczywiście patrząc w przyszłość. By się ograł w Anglii i takie tam... Choć może po co nam drugi Taarabt (w sensie: boiskowej misji). Barometr: przykro mi to stwierdzić, ale rzeczywiście ci zawodnicy, których wymieniłeś, nie mogliby w większości walczyć o pierwszą '11' w Tottenham'ie. Kim oni tak naprawdę są? Większość rzeczywiście prezentują jakieś tam umiejętności, ale wątpię, żeby utrzymali ową formę przez kolejny sezon. Dobry piłkarz to taki, który utrzymuje przyzwoitą formę przez przynajmniej 3 sezony (moim zdaniem). Twoi zawodnicy, jeśli patrząc na ich przydatność w perspektywie tych 2-3 lat, to może ratowaliby Tura Turek przed spadkiem z 1. ligi xD
Barometr ; Redaktor
Wtorek[2009.04.21; 20:37]
No już w ostatnim zdaniu to przesadziłeś Pawle. Zaraz jakiś emigrant z Francji powie, że jak się nie ogląda wszystkich spotkań Bordeaux i to na żywo na stadionie to lepiej się nie wypowiadać. Chcesz odebrać prawo głosu większości spursmaniaków tylko dlatego, że oglądają rzadziej, albo nie stać ich na C+? Przecież jest masa źródeł informacji, z których można wyrobić sobie zdanie o danym zawodniku.
Paweł ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 20:08]
ale ja nie mówię że Chamakh gra fenomenalnt sezon, wystarczy pooglądać parę spotkań ligi francuskiej a nie skróty, jak oglądam skróty meczów Tottenhamu to Bent to taki wyjadacz że głowa boli. Chamakh prezentuje świetną formę już któryś sezon, kibice z Bordeaux go wielbią tak jak ty tych swoich rosjan a Gignac to sory, ale to taki trochę inteligentniejszy i lepszy technicznie Bent, ale tylko troche, ale żeby to dostrzec wystarczy oglądać więcej niż skróty. A jak się nie ogląda więcej niż skróty to lepiej się nie wypowiadać.
murek123 ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 20:07]
jezeli o transferach mowa to jezeli sroki spadna to Jonas jest do wziecia, on to ma charakter, jak nasz keane, takich zawodnikow nam trzeba, a nie : jeden sie obraza ze lawe grzeje, inny gada ze kraj mu sie nie podoba, z takich ludzi nie bedzie pozytku, a Jonas to jest gosc
Barometr ; Redaktor
Wtorek[2009.04.21; 20:01]
Olivier, a ja osobiście uważam ,że źle :) bo już dawno sprowadziłbym Huntelaara, van der Vaarta (przed transferem do HSV), Rossiego, Hamsika lub Veloso i pewnie Arszawina. A teraz to już po jabłkach :(
Barometr ; Redaktor
Wtorek[2009.04.21; 19:58]
Pawle ale jak można porównywać ten jeden sezon Gignaca do też tego jednego sezonu Szamaka??? Błagam... różnica nawet nie w bramkach, ale postawie na boisku. Gignac strzela z każdej pozycji w każdym meczu gola. To nawet nie trzeba się znać za bardzo na piłce francuskiej, żeby to zobaczyć. A mi do znajomości wystarczą skróty na C+ (bo meczów Tuluzy za dużo nie pokazują). Masz jakieś inne źródło wiedzy, że uważasz, że znasz się lepiej?
olivier ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 19:56]
dobrze,że Barometr nie robi tych transferów Tottenhamu...
Paweł ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 19:50]
Barometr błagam nie poniżaj się dalej, wyjechałeś z Gignaciem, jakbyś choć trochę znał się na piłce francuskiej to byś wiedział, że jest to zawodnik jednego ( akurat tego sezonu ) w tym roku skonczy 24 lata więc rok młodszy od Chamakha. W poprzednich latach nie grał nic - zupełnie nic! Więc błagam oszczędź tych głupot!
Barometr ; Redaktor
Wtorek[2009.04.21; 19:04]
A co do innych ciekawych propozycji transferowych wygrzebanych z mediów - podobno Jenas do Interu, a Quaresma do nas. Ja byłbym bardzo za! Do tego jesteśmy zainteresowani Aleksandrem Alijewem z Dynama Kijów, któremu kończy się kontrakt. Też bardzo stanowcze ZA!
Barometr ; Redaktor
Wtorek[2009.04.21; 19:03]
Zaproponowałbym jakiegoś nastolatka, a la Sears z West Hamu, który wychowałby się u nas, czasem wchodził w końcówkach, a nasza trójka napastników (Pav, Defoe, Keane) mogłaby spokojnie rywalizować o 2 miejsca w napadzie. Z młodych - względnie bym kupił tego Berga, bo gościa widziałem i o wiele bardziej podoba mi się jego styl od Szamaka. Poza tym jest młodszy - może się jeszcze dużo nauczyć. Plus Szamak z tego, co pamiętam jest takim marudą jak Bent - jak nie gra to mu się nic nie podoba, zero lojalności klubowej (co już potwierdza, etc.). A rozwijać się już raczej nie będzie. Potem z młodych talentów w napadzie (o niektórych tylko czytałem - to żaden grzech w naszym kraju od czasu do czasu poczytać i się z tego czegoś dowiedzieć) - Tomáš Necid (ale go ostatnio CSKA wykupił), Kevin Gameiro (Lorient) - widziałem i bardzo mi się podobał, świetne wyszkolenie i szybkość, Nikola Kalinić i Mario Mandżukić (wzorem naszego Modricia - podobno świetne talenty w Chorwacji, warto sprawdzić), Radamel Falcao (River), Keirrison (król strzelców ligi brazylijskiej w wieku 20 lat z Palmeiras). A jeśli miałbym kupować kogoś na stałe do jedenastki (tzn. rozumując,że wypada ktoś z trójki - Defoe, Keane, Pav ze składu) to byłby to z pewnością (mówimy o transferach realnych oczywiście) prędzej Cavenaghi z Bordeaux niż Szamak, może Pogrebnyak (Zenit) , w ciemno kupowałbym takiego a la cofniętego napastnika - Dzagoeva. Nie dość, że młody i utalentowany to już mógłby walczyć o pierwsze miejsce w składzie. Do tego na pewno rewelacyjny - André-Pierre Gignac (Toulouse), genialny duet z Lazio: Mauro Zarate i Goran Pandev, Álvaro Negredo (UD Almería), Artem Milewski (Dynamo Kjów) i przyjrzałbym się Boydowi z Rangers, bo strasznie dużo bramek trzaska, ale go nie widziałem - to zaznaczam. PS Pawle to, że mam słabość do Bale'a i Bentleya nie zmienia postaci rzeczy, że się wszyscy na nich po części przejechaliśmy, więc jak najbardziej nie zaprzeczam sobie tylko potwierdzam to, co wszyscy już tu z milion razy opisywali (inna sprawa, że dałbym im szansę w przyszłym sezonie - moim zdaniem za mało grali, a poza tym Bentley często nie na swojej pozycji). A i jeszcze inna sprawa, że wydaje mi się, że mają większy talent niż Szamak (choć ciężko porównywać - bo to inne pozycje). Poza tym Szmaka skończył 25 lat, a taki Bale'a ma z 19. 6 lat robi różnicę.
Sajmon ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 18:40]
Chamakh zdecydowanie tak w takich okolicznościach - również lubię tego zawodnika. Muntari myślę, że z Palaciosem i Modriciem (i Tomem jako - póki co zmiennik) rzeźnili w środku. Taiwo - niestety nie kojarzę zbytnio jego gry. /marzenia mode off
murek123 ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 18:39]
ten Chamakh to naprawde dobry grajek, wysoki a przy tym bardzo szybki, dobra gra glowa, swietny technicznie i bardzo waleczny. Kto ogladal w niedziele mecz ten wie o co chodzi. Malo jest napastnikow wysokich a przy tym szybkich, takiego nam wlasnie brakuje, bo te wrzutki pomocnikow to do nikogo. Roman wysoki ale do glowy nie chce mu sie skakac, a Chamakh to wyzej skacze od croucha. Swietne uzupelnienie keana albo defoe.
Paweł ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 18:17]
nie no to już jest skandal, sam Barometr wyskakujesz na forach z zawodnikami typu Ibisević, Berg, Torbinski, ktorzy zagrali nie wiem czy dobre 3/4 sezonu chociaż, a jeszcze narzekasz na Chamakha. Mocno przeciętny napastnik - sory, ale od razu mi się przypomniały dziś wpisy na jednym z forow Tottenhamu ( angielskiego ), gdzie połowa napisała że to przeciętny napastnik ( a bo mało bramek strzela - najlepszy agrument ), ale za to rozpływają się nad Crouchami, Martinsami i Vidukami. Ciebie o to nie podejrzewam, ale po prostu mam nie jasne wrażenie, że dla ciebie każdy piłkarz którym nie interesuje się Arsenal to gracz przeciętny. Ale w co drugiej swojej wypowiedzi zaprzeczasz sam sobie "Jeden dobry sezon wiosny nie czyni - spursmaniacy juz dawno się powinni nauczyc" - tak jak mówiłem tu znowu przeczysz sam sobie, bo połowa zawodnikow ktorych ty chcesz to rozegrała wlasnie jeden dobry sezon, nie mowiac już o Bale'u czy Bentley'u ktorych tak lubisz, bo Bentley owszem rozegrał Aż jeden dobry sezon - co wiosny nie czyni, ale Bale?? Zagrał chociaż pół sezonu dobrego? Bo ja nawet pamiętam że w Southampton to z nim na tej lewej jeździli przeciętni skrzydłowi, no ale miał pare fajnych meczów - co wiosny nie czyni. Po prostu coraz bardziej mnie przekonujesz w tym, że jesteś "kibicem gazetowym" sory ale tak to wygląda. Nie twierdzę że Chamakh to piłkarz który bedzie nowym Berbatovem, ale patrząc na naszych napastnikow ... no sory, ale żaden mu do pięt nie dorasta. Wystarczy obejrzeć kilka spotkań Bordeaux, żeby dojść do wniosku, że to świetny piłkarz, bez ktorego Bordeaux zdechnie. Ale spoko kupmy Torbinskiego i Berga do kompletu i możemy walczyć o najwyższe cele :)
olivier ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 18:12]
Chamakh za Benta coś pięknego...Barometr to kogo proponujesz? Rasiaka el drewno?
varba ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 18:09]
Więc kogo proponuje Barometr bo mówić nie to każdy głupi potrafi???
Barometr ; Redaktor
Wtorek[2009.04.21; 18:07]
Barometr mówi nie Szamkom, Muntarim i Taiwom. Bo trzeba się wzmacniać a nie osłabiać. No chyba, że ten Szamak rzeczywiście za 5 mln, bo wtedy jest szansa, że się spłaci, ale znając HR to wyszamie pół naszego budżetu na tego mocno przeciętnego napastnika, który akurat ma dobry sezon, jak całe Bordeaux. A że jeden dobry sezon wiosny nie czyni - spursmaniacy już dawno się powinni nauczyć
varba ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 18:03]
Jeśli chcemy coś zwojować w pucharze UEFA a nie tylko się do niego dostać to potrzebujemy dużą silną ławkę żeby ci sami zawodnicy nie musieli grać ogromnej ilości meczy w krótkim czasie i żeby nie odbijało się to na formie więc nie miałbym nic przeciwko temu żeby nie wielu zawodników opuściło WHL nawet jesli mają przyjść wymienieni powyżej
olivier ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 17:56]
Chamakh również gra dobrze głową,takiego napastnikaa nam potrzeba..Muntari,Chamakh? Może ten Taiwo?Będzie ciekawie oj będzie.
varba ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 17:33]
Dobrze że jest Marokańczykiem, chyba już mamy jego rodaka więc nie będzie osamotniony w naszym klubie
Marcin ; Redaktor
Wtorek[2009.04.21; 17:32]
Widziałem Szamaka w akcji niewiele, ale wystarczająco dużo aby go polubić. A czytając opinie Pawła (i nie tylko) potwierdza się obraz tego napastnika jaki mi się wytworzył na podstawie tego co zaobserwowałem. Ale najbardziej podobają mi się jego słowa. Jest ambitny ale nie... nie wiem jak to napisać...nie brawurowy. Realnie ocenia swoje możliwości. I to mi się podoba. A w Muntariego nie wierzę. Po co miałby odchodzić? Źle mu w Interze? Że niby aż tak "lubi" Harry'ego?
varba ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 17:31]
Wszystko zależy od Rednkappa jak bardzo będzie chciał tych zawodników, skoro Chamakh się wypowiadał o Tottenhamie to musiało być jakieś zainteresowanie z naszej strony nie będę się wypowiadał na temat tego zawodnika bo nie oglądam league1 więc nie wiem, Muntari myślę że byłby bardziej użyteczny dla nas niż Jenas bo mamy wielu zawodników którzy mogą zagrać na środku natomiast nie wiele którzy grają na lewej, poza tym Big Tom błyszczy, ostatnio wybrany przez brukowce do 11 kolejki więc Jenas i tak sobie nie pogra już do końca sezonu
Kamilos ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 17:30]
Zgadzam się z Pawłem ,5 mln to jest prawie nic jak za takiego zawodnika.Wisła za Brożka chciała 4mln ,a tu prosze Chamakh za 5mln :)
Paweł ; Użytkownik
Wtorek[2009.04.21; 17:13]
Chamakh to wysoki, świetny technicznie, szybki i błyskotliwy napastnik :) jego wada - jest Marokanczykiem i raz na 2 lata przez 3 tygodnie go nie mamy ;) chyba mój ulubiony napastnik z Francji obok Hoarau. Bardzo przypomina stylem gry Berbatova. Nawet te jego wypowiedzi są takie jak Berbatova przed przyjściem do nas. Jeśli trafi do nas za 5(!!!!!) mln to będzie to świetny biznes. Nawet jakby nie poszło mu ( tfu tfu) na Wyspach to i tak to grosze, w koncu za takie pieniadze to nastolatkow kupujemy teraz, a jak mu pojdzie to pewnie znowu Manchester (tfu tfu) nam go podpieprzy za 30 mln, nawet jesli sami sie nie wzmocnią to przeciez osłabią nas a to juz coś. Także panie Redknapp działaj pan!
trendus ;
Wtorek[2009.04.21; 17:02]
Myślę że bardziej przydał by się jeszcze jeden Lennon na drugie skrzydło. Teraz mamy Keane i Defoe i Pavluchenko i Benta. No chyba że Bent odejdzie a ten typek nada się do naszej gry (lub do tego co chcemy grać). A nie wiem czy się nadaje bo go nie znam
Aktualności
Publicystyka
Redknapp: "Chcę, by Bayern wygrał"
Poniedziałek [2012.05.14; 23:24]
64 komentarzy
Tottenham ma żywotni interes w tym, by Chelsea przegrała w finale Ligi Mistrzów. Harry Redknapp otwarcie zapewnia, że w tym meczu będzie trzymał kciuki za Bayern Monachium. Jeśli ...
Tottenham - Fulham w RadioGol.pl
Niedziela [2012.05.13; 13:30]
brak komentarzy
Serwis Spursmania.org oraz RadioGol.pl zapraszają serdecznie na relację radiową ze spotkania rozgrywanego w ramach 38. kolejki angielskiej Premier League, w którym to Tottenham Hot...
"Prędzej zmienię klub niż będę grał w Lidze Europy"
Czwartek [2012.05.10; 22:19]
58 komentarzy
Wszyscy w klubie i poza nim zastanawiają się co stanie się z naszymi czołowymi graczami jeśli jednak nie dane nam będzie zagrać w przyszłym sezonie w rozgrywkach Ligi Mistrzów. W t...
VdV: "Vertonghen wzmocni Tottenham"
Poniedziałek [2012.05.07; 18:20]
10 komentarzy
Według Rafaela van der Vaarta, Jan Vertonghen wzmocni latem Tottenham Hotspur. Belg od dłuższego czasu znajduje się na celowniku londyńskiego klubu. Walkę o Jana Vertonghena dział...
Aston Villa Birmingham - Tottenham Hotspur w RadioGol.pl!
Niedziela [2012.05.06; 13:25]
brak komentarzy
Serwis Spursmania.org oraz RadioGol.pl zapraszają serdecznie na relację radiową ze spotkania rozgrywanego w ramach 37. kolejki angielskiej Premier League , w którym to Aston Villa ...
SPURS vs ASTON VILLA
Wtorek [2012.05.15; 18:07]
55 komentarzy
W niedzielę o godz. 15-stej Spurs zmierzą się na wyjeździe z Aston Villą. W tej chwili AV jest na XV pozycji (37 pkt.) i jest zagrożona spadkiem, ma zaledwie 3 punkty przewagi nad ...
Harry: "Modrić jest nie do zastąpienia"
Piątek [2012.05.04; 23:02]
9 komentarzy
Przed sezonem, który właśnie dobiega końca wszystko wskazywało na to, iż Luka Modrić przeniesie się do londyńskiej Chelsea. Ówczesny trener "The Blues" Andre Villas Boas, zagiął pa...
Kyle Walker z nową umową
Czwartek [2012.05.03; 15:28]
15 komentarzy
Kyle Walker postanowił przedłużyć swój kontrakt z Tottenhamem. Nowa umowa wygaśnie w 2017 roku. Kyle Walker od początku tego sezonu wdarł się do podstawowej jedenastki popularnych...
Roy Hodgson trenerem Anglików
Środa [2012.05.09; 00:45]
5 komentarzy
64-letni Roy Hodgson został selekcjonerem reprezentacji Anglii, która wystąpi na Euro 2012. Doświadczony trener podpisał z tamtejszą federacją czteroletni kontrakt. Do tej pory wy...
Ostatnia prosta w walce o „Top”
Czwartek [2012.05.03; 12:54]
23 komentarzy
Premier League wkracza w decydującą fazę – przed nami ostatnie dwie kolejki, dodatkowo niektóre zespoły – w tym Spurs – mają do rozegrania po jednym meczu zaległy...
Pewna wygrana Spurs. Tottenham 2:0 Blackburn
Środa [2012.05.02; 23:58]
25 komentarzy
Tottenham w dalszym ciągu walczy o czołową czwórkę. "Koguty" przybliżyły się do tego celu w niedzielę, pokonując skromnie na White Hart Lane Blackburn Rovers 2:0. W pierwszej poł...
Tottenham Hotspur - Blackburn Rovers w RadioGol.pl!
Niedziela [2012.04.29; 16:26]
2 komentarze
Serwis Spursmania.org oraz RadioGol.pl zapraszają serdecznie na relację radiową ze szlagierowego spotkania rozgrywanego w ramach 36. kolejki angielskiej Premier League , w którym t...
Sprawiedliwość ponad wszystko
Wtorek [2012.04.17; 19:34]
31 komentarzy
W półfinałowym meczu Pucharu Anglii pomiędzy Chelsea a Tottenhamem byliśmy świadkami oszustwa. Bo nazywając rzeczy po imieniu - inaczej na to spojrzeć się nie da. Drugorzędne w tym...
Lepiej dla Szczęsnego, żeby się zamknął
Sobota [2012.03.17; 17:40]
15 komentarzy
Wojciech Szczęsny znów znalazł się na pierwszych stronach gazet. Szkoda, że nie ze względu na wspaniałą formę, tylko poprzez "kłapanie jęzorem". Polski golkiper ostatnio nie zachw...
Tottenham Ultras - pokochaj koszulkę
Piątek [2012.03.02; 13:18]
21 komentarzy
W ostatnich latach atmosfera na stadionach ulega ciągłemu spadkowi. Futbol stał się bardziej sterylny, a fani mniej istotni. Najważniejsze są pieniądze. Piłka nożna w Anglii to tow...
Roman Tribute
Środa [2012.02.08; 16:44]
39 komentarzy
Informacja o tym, że Roman Pawluczenko (nie mylić z jakimś nieznanym gościem o nazwisku Pawliuczenko) odszedł z Tottenhamu dotarła do mnie, gdy radośnie zjeżdżałem sobie na nartach...
Inna twarz futbolu – Harry Redknapp filozoficznie
Poniedziałek [2012.01.02; 15:02]
20 komentarzy
„Między nami, managerami” – tak nazywa się projekt, realizowany przez program 4 Brytyjskiego radia, polegający na rozmowach z jednej strony z liderami biznesu, z ...
4-2-3-1, czyli Harry szuka nowych rozwiązań
Środa [2011.12.28; 15:56]
19 komentarzy
We wczorajszym spotkaniu z Norwich, Harry Redknapp ustawił drużynę Tottenhamu w inny sposób niż nas dotąd przyzwyczaił. Menedżer Kogutów prawdopodobnie wyciągnął odpowiednie wniosk...
Na zakupy do Blackburn, biegiem!
Środa [2011.12.28; 13:06]
17 komentarzy
Trudno zrozumieć dyspozycję Blackburn Rovers, ekipy złożonej przecież z przyzwoitych piłkarzy takich jak Pedersen, Dunn, Yakubu, Robinson, Salgado, Givet, Nelsen, N'Zonzi, Dann czy...
Luka nie jest bocznym pomocnikiem, Harry!
Piątek [2011.12.23; 13:37]
47 komentarzy
Po pierwsze, bądźmy szczerzy. Gdyby ktoś po pierwszych dwóch spotkaniach sezonu powiedział, że przed Bożym Narodzeniem będziemy na 3 miejscu i będziemy rozczarowani z powodu remisu...
Reflektory na Modricia
Piątek [2011.12.23; 11:17]
82 komentarzy
Jutro wielkie derby Londynu. Na White Hart Lane przyjeżdża Chelsea. Ta sama, która przez kilka miesięcy dobierała się do naszego rozgrywającego Luki Modricia. Skutecznie, ponieważ ...
Give Roman some love!
Poniedziałek [2011.12.19; 16:44]
42 komentarzy
Ze zdumieniem po wygranej z Sunderlandem i zwycięskim golu Romana Pawluczenki w tym spotkaniu przeczytałem wiadro pomyj (celowo przesadzam) wylane na głowę Rosjanina. Zastanawiam...
Bohater najgorszy z najgorszych
Niedziela [2011.12.18; 23:20]
28 komentarzy
Musicie mi wybaczyć, że mimo zwycięskiego spotkania ponarzekam. Ale ponarzekam tylko i wyłącznie na jedną osobę, którą jest rosyjski snajper Roman Pavlyuchenko. Popularny "Pav" zas...
Kaki, Torresy i Tevezy, czyli czego to ludzie nie wymyślą
Środa [2011.12.14; 20:28]
18 komentarzy
Daniel Levy bywa jak Święty Mikołaj - czasem w okienku transferowym sprawi nam niesamowity prezent, a czasami przyniesie rózgę. Niektóre prezenty po rozpakowaniu nie robiły wrażeni...
Użytkownicy Online:
Gości Online:
Zarejestrowanych użytkowników: 1717
Najnowszy użytkownik: affOmmide
STRONA GŁÓWNA | KONTAKT | WSPÓŁPRACA | REDAKCJA | REKLAMA
Projekt i wykonanie: RAHU