Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Czas na wyprzedaż gwiazd..?

5 czerwca 2011, 18:37, Maciek KLimaszewski
Za nami kolejny sezon zmagań kogutów. Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy był on udany pod względem sportowym, ponieważ sukcesy na arenie międzynarodowej okupione zostały słabszą grą w Premier League i zajęciem dopiero piątego miejsca na krajowym podwórku. Należy jednak stwierdzić, że obecny sezon był bardzo udany pod względem promocji naszych zawodników. Cena dwóch największych gwiazd THFC (Bale, Modric) po obecnym sezonie wystrzeliła w górę i prawdopodobnie osiągnęła swoją maksymalną wartość. Nasuwa się więc intuicyjne pytanie, czy nie należy sprzedać dwóch naszych największych gwiazd.

Dzięki zajęciu 4 miejsca na koniec sezonu 2009/10 THFC uzyskał możliwość rywalizacji w Lidze Mistrzów. Świetna gra w tych rozgrywkach naszych ulubieńców pozwoliła wypromować naszych zawodników na całym Europejskim ( zwłaszcza Włoskim) rynku. Niesamowite rajdy Garetha, których byliśmy świadkami w trakcie tego sezonu, nie umknęły żadnemu z właścicieli najbogatszych europejskich klubów, co znacznie podniosło cenę naszego zawodnika. Należy podkreślić, że poziom walijskiego skrzydłowego został również zauważony i doceniony w Anglii, o czym świadczy nagroda (kontrowersyjna ale jednak ) dla najlepszego zawodnika Premier League. Luka może nie miał aż tak spektakularnych występów na arenie europejskiej, nie zmienia to jednak faktu, że dzięki swojej szybkości, przeglądowi pola czy technice, obecnie uważany jest on za jednego z topowych (TOP 5 ?) rozgrywających. W sezonie 2011/12 Koguty zagrają jedynie w Lidze Europejskiej, a więc rozgrywkach, które przy Lidze Mistrzów wyglądają jak ubogi krewny. Oczywiście również w tych rozgrywkach można pokazać się całej piłkarskiej Europie i poprzez świetne występy podnieść swoją cenę (w sezonie 2010/2011 udało się to chociażby dwóm wielkim gwiazdom Porto Hulkowi Falcao ) , jednak jest to dużo trudniejsze. Szanse na awans do Ligi Mistrzów w sezonie 2012/13 są niestety niewielkie (bukmacherzy oceniają je na około 20%) więc z dużym prawdopodobieństwem musimy założyć, że do najbardziej elitarnych rozgrywek europejskich również w następnym sezonie nie uda się nam awansować.
Drugim argumentem mówiącym o tym, że obecne lato jest najlepszym okresem do sprzedaży naszych gwiazd jest fakt korzystnych czynników zewnętrznych obserwowanych w tej chwili w światowym footballu.Należy do nich zaliczyć fakt, iż w Europie od przyszłego sezonu zacznie wchodzić w życie zasada finansowego fair play , która stopniowo zakazywać będzie klubom na przynoszenie strat finansowych. Ponieważ program finansowego fair play będzie wprowadzany stopniowo, przepisy w sezonie 2012/12 nie będą tak restrykcyjne jak w sezonie 2012/13, czy sezonach kolejnych. Obecnie kluby mogą pozwalać sobie na większe wydatki i mniej zbilansowanych rachunek zysków i strat niż będzie to miało miejsce w kolejnych latach.
Do innych czynników pozytywnie wpływających na ilość pieniędzy za jaką gwiazdy THFC mogą zostać sprzedane są „wewnętrzne” sprawy najbogatszych europejskich klubów:
a) Manchester City awansował do Ligi Mistrzów. Fakt ten pozwala przypuszczać, że arabscy właściciele jeszcze bardziej, niż miało to miejsce w ostatnich latach, sięgną do kieszeni i będą w stanie płacić jeszcze większe pieniądze by sukcesy błękitnej drużyny z Manchesteru nie skończyły się na samym awansie do tych elitarnych rozgrywek. Mancini otwarcie mówi, że do osiągnięcia światowego poziomu potrzebny jest mu Bale. Dodatkowo City ciągle brakuje klasycznego rozgrywającego, a miejsce to mógłby zając chorwacki pomocnik Tottenhamu

b) Sytuacja w Manchesterze United również wskazuje iż czerwone diabły byłyby w stanie rozbić bank by nabyć co najmniej jednego z naszych geniuszy. Po pierwsze karierę zakończył Paul Sholes a wydaje się że idealnym jego zastępcą – a zarazem zawodnikiem który spokojnie wywalczył y sobie miejsce w linii pomocy United jest Modric. Opinią tą podziela wielu byłych zawodników i gwiazd światowego footballu jak choćby Darren Anderton. Innym zawodnikiem, który jest już u schyłku swojej kariery w United jest niesamowity walijski pędziwiatr Sir Ryan Giggs. Wydaje się, że również w tym przypadku THFC posiada idealnego zawodnika, którym United chcieliby uzupełnić swój skład. Tym zawodnikiem jest oczywiście Bale. Dodatkowo United zostali zgniecieni/zmiażdżeni/ rozbici w pył w niedawnym finale Ligi Mistrzów i chyba każda z osób decyzyjnych w United zdaje sobie sprawę, że zespół potrzebuje znacznych wzmocnień, jeśli w kolejnym sezonie United chcą stawić opór katalońskiej Barcelonie.

c) Patrząc na sytuację CFC i Realu Madryt, również w przypadku tych dwóch klubów można dostrzec pewne aspekty wskazujące na to, iż zespołom tym bardzo by zależało na zatrudnieniu przynajmniej jednej z gwiazd THFC. Bale wydaje się być idealnym zawodnikiem dla Realu jeśli zanalizujemy skład tego zespołu w kontekście rywalizacji z Barceloną. Prędkość geparda, którą osiąga walijski skrzydłowy byłaby idealna do taktyki murowania bramki i przeprowadzania zabójczych kontr. W CFC coraz starszym zawodnikiem robi się Lampard. Za 15 dni skończy on 33 lata a więc wydaje się, że następny sezon jest ostatnim, w którym pełnosprawny Lampard mógłby pod swoimi skrzydłami wprowadzić do składu swojego następcę.

d) Udane mecze z Milanem i Interem pokazały włoskim gigantom niesamowite umiejętności Chorwata a zwłaszcza Walijczyka. Można powiedzieć że cały dwumecz z Interem należy zatytułować jako pojedynek Inter vs. Gareth Bale. Niemoc włoskich zespołów w obecnym sezonie na arenie europejskiej powinna skłonić ich właścicieli do dużych inwestycji w skład a tym samym o włącznie się do wyścigu o Walijczyka i Chorwata.

Jest jeszcze jeden bardzo istotny fakt przemawiający za tym, że najkorzystniej naszych zawodników sprzedać tego lata. W sezonie 2010/11 zasmakowali oni Ligi Mistrzów, a więc wiedzą jaką niesamowitą moc mają te rozgrywki. Można zakładać, że są na tyle przywiązani do klubu, że nie będą chcieli już tego lata wymusić transferu do klubu, który w tych rozgrywkach będzie występował. Jednak jeśli również w kolejnym sezonie nie uda się awansować do tych elitarnych rozgrywek ( na co jest jak już mówiłem niestety około 80% szans) należy zakładać, że w kolejne lato taki transfer będą oni chcieli wymusić, co znacznie obniży ich cenę ( z niewolnika nie ma pracownika). Nagle okaże się, że Modric od dziecka kocha United, a Bale zawsze pod koszulką THFC nosił trykot City i marzył o grze na City of Manchester Stadium. Jeszcze inna kwestią jest dyspozycja i forma zawodników. Nikt nie zagwarantuje przecież, że Bale powróci do swojej formy z pierwszej części sezonu – choć na przykładzie chociażby Torresa widać, że kilka udanych sezonów nawet w przypadku wyraźnego spadku formy, może windować cenę zawodnika do ogromnych rozmiarów
Źródło: własne

37 komentarzy ODŚWIEŻ

klimasz123
8 czerwca 2011, 23:10
Liczba komentarzy: 80
Mi nie chodzi o to żeby sprzedać tych zawodników i pieniądze schować do kieszenie właściciela tylko za zyskane fundusze wzmocnić skład tak by było on jeszcze silniejszy niż ma to miejsce do tej pory. Lfc sprzedał Torresa i wydając pieniądze które dostali za niego kupili zawodników którzy nie osłabili zespołu a może nawet podnieśli jego poziom. Inter sprzedał największa swoją gwiazdę ( Zlatana) i też się wcale na tym nie osłabił. Myślę, że w naszym klubie Bale nie podniesie już swojej wartości. Teraz jest astronomicznie drogi i za pieniądze które by można za niego dostać można by podnieść jakość zespołu. Modric pewnie aż tak drogi nie jest dlatego ewentualna jego sprzedaż tak jak większość z was uważa powinna być dłużej rozważana. Kaka u szczytu formy miał mógł być sprzedany do City za 100 mln Euro. Myślicie, że władze klubu nie żałują, że go wtedy nie sprzedały??? Odszedł rok później za 65. Budując klub trzeba myśleć długofalowo i patrząc na skład i siłę zespołu myśleć długofalowo. Jeśli dzisiaj mamy zawodnika wartego X, który w następnym sezonie najprawdopodobniej będzie wart o,8 X, a prędzej czy później i tak go sprzedamy to trzeba się zastanowić czy nie lepiej go sprzedać teraz i za X kupić nowych zawodników niż poczekać rok i mieć na wzmocnienie składu o,8X . THFC nie jest ( choć mam nadzieje, że w niedługiej przyszłości się stanie) klubem docelowym dla takiej gwiazdy jak Bale. Nasz klub jest za biedny na niego i dopóki nie będziemy osiągać przychodów zbliżonych do najbogatszych klubów świata tacy zawodnicy będą od nas odchodzić i to jest naturalna kolej rzeczy.
0
Bks1922Stal
8 czerwca 2011, 14:38
Liczba komentarzy: 66
"A jedną z podstaw Unii (i w ogóle całej gospodarki wolnorynkowej) jest swoboda zawierania umów i dysponowania własnym majątkiem" dobre, dobre... :D
0
Bks1922Stal
8 czerwca 2011, 12:24
Liczba komentarzy: 66
Jak dla mnie w ostatecznosci za dobrą kase Bale mozna sprzedac oby tylko nie do Angielskiej ligi ;) Uwazam ze za szybko zrobili wszyscy z Niego Wielka gwiazde ale to jest moje zdanie;P Modric musi zostac !! Dla Bale sie znajdzie spokojnie zastepca aczkolwiek wolałbym zeby Bale i Modric u Nas zostali ;)
0
FallenOne
8 czerwca 2011, 09:30
Liczba komentarzy: 625
Oczywiście masz rację z tym, że przepis wprowadza UEFA, mój błąd. W prawie unijnym zasadą jest swoboda, ale od niej jest mnóstwo wyjątków, a ETS jest jedynym sądem, chyba na świecie, który często nic nie robi sobie z tego z literalnego brzmienia przepisu, interpretując go funkcjonalnie (czytaj, często tak jak mu wygodniej). Ten przepis na pewno będzie badany pod kątem swobody przepływu pracowników i ciekawe jak to będzie rozwiązane w praktyce, a wszystko to zależy od tego, jak bardzo się ktoś postarał przy wprowadzaniu tych przepisów, o czym pisałem w poprzednim komentarzu. Przyznam, że nie miałem okazji przeczytać wszystkich tych przepisów i bazuję tylko na jakichś 'dziennikarskich opracowaniach', ale jak będę miał wolniejszą chwilę, to na pewno je przeczytam, bo to naprawdę ciekawa sprawa.
0
madzik
8 czerwca 2011, 02:13
Liczba komentarzy: 68
Fallen - chyba nie do końca znasz sytuację. Przpisu nie wprowadza FA na Anglię, tylko UEFA na całą Europę. Jak pewnie wiesz, prawo UEFA musi być zgodne z prawem unijnym. A jedną z podstaw Unii (i w ogóle całej gospodarki wolnorynkowej) jest swoboda zawierania umów i dysponowania własnym majątkiem. Jeśli więc ktoś zupełnie przypadkowo zechce kupić krzesełko na stadionie Chelsea czy City za 50 czy 100 milionów funtów, to nikt nie będzie mógł nic zrobić. A jeszcze łatwiej, jak klub wyśle piłkarzy "na oficjalne spotkanie" do jakiegoś kraju i dostanie za to furę siana. Opcjonalnie "sprzeda" bandę reklamową na stadionie firmie krzak. W Anglii może rzeczywiście coś z tym być (choć wątpię), bo jest tam common law, ale na kontynencie?! BTW casus Portsmouth też jest do dupy. Ono nie zadłużyło się gdzieś u kogoś, tylko u swojego właściciela. Który w pewnym momencie powiedział, że ma dość i zakręcił kurek z kasą, żądając zwrotu zadłużenia. Casus, który prędzej czy później czeka np. Polonię Warszawa, a może nawet i Wisłę, choć ta ostatnimi czasy zaczęła bilansować kwestie finansowe.
0
madzik
7 czerwca 2011, 22:37
Liczba komentarzy: 68
eh.... obliczać to sobie można. Ale to jest SPORT! Jakby co niektórzy nie zauważyli, sport jest NIEPRZEWIDYWALNY. Puki piłka się toczy (a w tym wypadku nawet nie zaczęła) to takie przewidywania można o kant dupy rozbić. Druga sprawa : "zarówno Modric jak i Bale by wolał grać w koszulce United niż naszej" - a rozmawiałeś z nimi?albo z ich agentami? bo oni jakoś uparcie twierdzą, że nie chcą odchodzić.... Nikt nie mówi, że nie odejdą nigdy, ale że na pewno nie odejdą teraz. Koniec tematu. Cieszmy się Z tego! Zamiast kurde żałować, że nie można ich już teraz na siłę sprzedać. Co nas obchodzą zyski? To nie nasza brosza. Nie po to jest sport, żeby emocjonować się, czy uda nam się sprzedać nasz najlepszy "towar" po najlepszej cenie. Od takich rzeczy to jest giełda.
0
varba
7 czerwca 2011, 22:28
Liczba komentarzy: 4468
Redknapp powiedział że Luka jest niezastąpiony i dla takich piłkarzy chce się byc menadżerem, dla takich piłkarzy przychodzi się do pracy. Żaden z trójki Sandro, Modrić, Bale nie będzie sprzedany!
0
varba
7 czerwca 2011, 18:10
Liczba komentarzy: 4468
Agent(lub doradca, jak kto woli) Luki Modricia powiedział że wątpi żeby Luka opuścił WHL, a 20mln, które było cytowane przez The Sun starczyło by na orzeszki!
0
FallenOne
7 czerwca 2011, 18:09
Liczba komentarzy: 625
Ginola, a ja się z Tobą tylko w części zgodzę. Skuteczność przepisów o finansowym fair play zależy od tego, po co je wprowadzono i jak dobrych prawników ma FA. Jeśli tylko po to, żeby nie dopuścić w przyszłości do sytuacji, w której znalazło się np. Portsmouth, to same te przepisy w zupełności wystarczą, natomiast w przypadku bogatych będzie dokładnie tak, jak napisałeś. Ale jeśli ktoś miał ambicję, żeby naprawdę ograniczyć kwoty płacone za piłkarzy i ich zarobki, to dobrze konstruując przepisy może przewidzieć wiele sytuacji, które będą miały na celu obejście prawa (a przypominam, że obejście prawa jest z tym prawem niezgodne). A nawet jeśli same przepisy nie przewidzą wielu sytuacji (bo nigdy nie przewidzą wszystkiego), to jeszcze jest sąd, który będzie badał takie rzeczy. Przy systemie sądowym UK powinno być to jeszcze bardziej ułatwione. Więc mimo wszystko mam nadzieję, że ktoś porządnie przyłożył się do tej reformy i odniesie ona pożądany skutek.
0
FallenOne
7 czerwca 2011, 18:03
Liczba komentarzy: 625
Klimasz, artykuł napisałeś kontrowersyjny, ale mieszczący się w jakichś granicach spekulacji 'dziennikarskiej', a to, czy ktoś się z nim zgadza, czy nie (a akurat należę do tej drugiej części), to już zupełnie inna sprawa. Natomiast w poniższym komentarzu, mówiąc zupełnie szczerze, pogrążyłeś się totalnie. Pomijam Twoją analizę zarobku, prawdopodobieństwa itp. Czegoś takiego nie ma nawet jak skomentować, bo to kompletne bzdury. Chciałem Ci tylko przypomnieć, że klub piłkarski, oprócz tego, że jest przedsiębiorstwem, jak każde inne, to ma jeszcze inny podstawowy cel - osiąganie sukcesów sportowych, niekoniecznie dla maksymalizacji zysku. Poza tym, nawet jeśli mówimy o maksymalizacji zysku, to oprócz wpływów z transferów jest jeszcze mnóstwo innych aspektów zarabiania, jak prawa do wizerunku, sprzedaż koszulek i wiele, wiele innych, ale nie jest to miejsce na takie wywody.
0
varba
7 czerwca 2011, 16:11
Liczba komentarzy: 4468
Wszystko prawda Ginola, zgadzam się z tym co piszesz że bogatego nikt nie powstrzyma, ale biedni nie będą mogli kupować na kredyt, tak jak to robiło Portsmouth, gdzie w przypadku degradacji wpadają w poważne długi finansowe.
0
Spursman
7 czerwca 2011, 15:23
Liczba komentarzy: 42
ginola -> nie, nie ma żadnego błędu w twoim rozumowaniu. Ten przepis to jeden niesamowity bełkot, który nic pozytywnego nie wniesie do tego sportu.
0
Spursman
7 czerwca 2011, 15:17
Liczba komentarzy: 42
Trzeba być konkretnym debilem żeby teraz ich sprzedać ;] początkowe załózenia mialy byc takie , że nie sprzedajemy najlepszych a pozbywamy sie nie potrzebnych za co kupujemy kolejnego asa . Jakiś żałosny ten news w sensie jego celu
0
Michu
7 czerwca 2011, 14:52
Liczba komentarzy: 44
Pod Zadnym pozorem niech nie sprzedają Bale'a i Modricia to b. ważni gracze w zespole i tylko idiota by ich sprzedał. A że nie prezentują formy sprzed kontuzji vide Bale, coż to zawsze ma wpływ i poza tym forma jest jak giełda pewna w 100% nie jest.
0
Marcin108
7 czerwca 2011, 13:17
Liczba komentarzy: 412
Miałem się jeszcze odnieść do jednego problemu poruszonego w tym artykule. Otóż wszyscy jarają się zasadą finansowego fair play, że niby skończy się kupowanie ponad stan. Czy tylko ja zauważam, że ten przepis to zwykły prawniczy bełkot, który nic nie zmieni? W kasie nie może być manka - spółka produkująca podpaski związana z takim a takim miliarderem przekazuje darowiznę w wys. 100 milionów na konto danego klubu. A jeśli darowizna jest zakazana, to kupuje od niego jedną lożę na stadionie za te 100 baniek. Albo jakiś szejk założy sobie agencję menedżerską, która będzie kupowała piłkarzy i nieodpłatnie wypożyczała do City, jak choćby było z Tevezem i Marszczęrano w WHU. Chyba że w moim myśleniu jest gdzieś błąd, niech w takim razie ktoś będzie łaskawy mi go wytknąć, może o czymś nie wiem?!
0
Marcin108
7 czerwca 2011, 11:10
Liczba komentarzy: 412
jeśli dostaniemy świetną cenę za Bale'a to możemy go puścić. Natomiast nie wyobrażam sobie środka pola bez Modrica. Chorwat po prostu musi zostać na WHL jeśli mamy o coś walczyć w przyszłym sezonie.
0
varba
7 czerwca 2011, 00:59
Liczba komentarzy: 4468
To po co w ogóle kupować napastnika!? Sprzedajmy Bale, Modricia i włóżmy kasę na procent niech rosną odsetki. Na utrzymanie w lidze wystaczy Defoe, Crouch i Pavlyuchhenko. Za Modricia będzie grał Jenas, za Bale zostawi się Kranjcara. Na utrzymanie w lidze wystarczy taki skład, środek tabeli sobie zapewnimy. Kupować nie ma sensu bo i tak nie ma szans nic osiągnąć, z resztą kto dobry do nas przyjdzie skoro sprzedajemy gwiazdy. VdV też pewnie zobaczy w tym klubie to co ty Klimasz123 i też odejdzie, bo to klub bez szans który musi się pogodzić z faktem że każdy piłkarz którego wypromuje odejdzie. Zdrowa sytuacja finansowa nie ma tu nic do rzeczy, bo jesteśmy małym Tottenhamem ze środka tabeli. Tak wygląda twój komentarz nazywając rzeczy po imieniu. Wiesz Sandro poszedłby na pewno za całkiem niezła sumkę, jest wart conajmniej dwa razy tyle niż za niego zapłaciliśmy, też po meczu z milanem ma niezłą renomę we Włoszech. Van der Vaart na nim też mozemy zarobić. Zapłaciliśmy 8 baniek i za 15 mln to kupiec się znajdzie od ręki, przy dobrym targu ze 20 mln wyciągniemy. Na kim jeszcze można by zarobić. za Lennona nie wiele zapłaciliśmy, a Liverpool chętnie go weźmie za dobra sumkę. Huddlstone myśle że też sobie znajdzie miejsce. Newcastle ma dużo kasy na wydanie, chętnie go wezma w pakiecie z Defoe. My sobie wciągniemy Doyle z Wolves, świetny grajek na Premier League. Myślę że mamy potencjał żeby sporo zarobić!
0
klimasz123
6 czerwca 2011, 23:52
Liczba komentarzy: 80
Witam wszystkich. Ciężko mi będzie w sposób zwięzły odpowiedź na wszystkie krytyczne komentarze więc postaram się wygłosić jedną mowę obronną  . Oczywiście jestem kibicem kogutów i bardzo bym chciał byśmy w następnym sezonie wygrali PL, Ligę Europejską i oba krajowe puchary jednak wiem, że wszystko obarczone jest pewnego rodzaju prawdopodobieństwem. To jak duże mamy prawdopodobieństwo zajęcia miejsca w Top 4 jest oczywiście kwestią sporną, ale nie zgodzę się, że nie można tego estymować przed rozpoczęciem sezonu. Rzeczą oczywistą jest, że określanie szans na zajęcie miejsca w top 4 w chwili obecnej obarczone jest dużo większym błędem niż np. 1 września jednak nie zmienia to faktu, że takie obliczenia można robić już teraz. To czy jest to 20% czy 25% czy 30% jest oczywiście nie do rozstrzygnięcia jednak nikt o zdrowych zmysłach nie powie że mamy 50 albo 70% szans na skończenie sezonu w top4. Jeśli ktoś tak uważa to zapraszam go do zakładów bukmacherskich – najlepiej niech zastawi wszystko i stawia to co ma na THFC w top4. Kurs na takie zdarzenie waha się w okolicach 4-5. A więc przy założeniu, że ktoś uważa, że THFC będzie w top 4 z prawdopodobieństwem 50% z takiego zakładu mamy zysk w wysokości ponad 100%. Żadna instytucja finansowa nie jest w stanie zagwarantować takiego wzrostu w przeciągu roku!! Nie upieram się, że jest to 20% ale są jeszcze United, CFC, AFC, City, LFC, Everton i cała reszta a suma szans sumować się może tylko do 400%. Nie będę wdawał się w tajniki wyznaczania prawdopodobieństwa, ale firmy bukmacherskie określają je na podstawie bardzo złożonych modeli statystyczno-ekonometrycznych, które generalnie niczym się to nie różnią od obliczeń jakie wykonują firmy ubezpieczeniowe określające np wartość składki ubezpieczenia OC. Jeśli chodzi o sprzedaż zawodników to Prezes klubu, jak każdy dyrektor przedsiębiorstwa powinien kierować się w swoich decyzjach rachunkiem ekonomicznym i podejmować decyzje które w długim okresie czasu sprawią, że wartość przedsiębiorstwa/klubu wzrośnie. Ja nie mówię, że należy szukać kupców na siłę ale w przypadku w którym wpłyną oferty opiewające na ogromne sumy trzeba poważnie zastanowić się nad możliwością wymiany zawodników. Nasz ukochany klub należy do grona 20 najbogatszych zespołów na świecie ale niestety nasze przychody są ponad dwukrotnie mniejsze od największych zespołów na świecie w dodatku jest takie City które mimo że nie osiąga aż tak dużych przychodów to ma właściciela który pozwala na nieograniczone koszty. FC Porto jest klubem który sprzedaje swoich zawodników do klubów z Anglii czy Hiszpanii , natomiast MY jesteśmy klubem, klubem który sprzedaje najlepszych zawodników do top 10 najbogatszych zespołów i trzeba się z tym pogodzić. Ja również bym chciał by Modric i Bale doprowadzili nasz klub do mistrzostwa PL, ale uważam, że THFC prędzej czy później będzie musiał sprzedać tych zawodników ponieważ obecnie jeszcze nie należymy do światowego topu i zarówno Modric jak i Bale by wolał grać w koszulce United niż naszej ( Oczywiście ogromny wpływ mają na to pieniądze). Lepiej więc sprzedać zawodników wtedy gdy ich wartość (najprawdopodobniej) jest maksymalna by można za te maksymalne zyski wzmocnić klub nowymi zawodnikami. Porto po obecnym sezonie najchętniej nie sprzedawałoby żadnej ze swoich dwóch wielkich gwiazd jednak nie będzie ich stać na odrzucenie lukratywnych ofert i prawdopodobnie zarówno Hulk jak i Falcao zostaną sprzedani.
0
Nhorckh
6 czerwca 2011, 21:51
Liczba komentarzy: 6
a ja powiem tak: te 20% to tylko liczba, nawet gdyby dali nam ten 1%, jestem pewien ze weszlibysmy do Top 4. Bale i Modric... Podstawa zespolu i mielibysmy ich sprzedawac ? I jak tu walczyc o Mistrza, sprzedajac najlepszych graczy do druzyn z ktorymi sie o niego bijemy? Bez sensu.
0
kiko10
6 czerwca 2011, 19:26
Liczba komentarzy: 73
Tak jest Bale i Modric do MU...
0
1  2    >

tabela ligowa

Drużyna M Z R P PKT
1. Arsenal FC 0 0 0 0 0
2. Aston Villa F.C. 0 0 0 0 0
3. Brentford F.C. 0 0 0 0 0
4. Brighton & Hove Albion F.C. 0 0 0 0 0
5. Burnley FC 0 0 0 0 0
6. Chelsea FC 0 0 0 0 0
7. Crystal Palace 0 0 0 0 0
pokaż całą tabelę

ankieta

Na którym miejscu w tabeli Tottenham zakończy sezon Premier League 2023/2024?
1 12.5%
2-3 12.5%
4-6 25%
7-10 50%
11-20 0%
8 oddanych głosów
archiwum ankiet

kontuzje

Użytkownicy online: Gości online: 66 Zarejestrowanych użytkowników: 5227 Ostatnio zarejestrowany: Normankeype

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się