Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Ile powinien zarabiać Bale?

8 marca 2013, 10:01, Michał
Gareth Bale wyrósł na gwiazdę nie tylko Tottenhamu, nie tylko Premier League, ale prawdopodobnie na jednego z najlepszych piłkarzy na świecie. Oferty za Walijczyka podczas letniego okienka transferowego będą nam zapychać fax co godzinę. Na jaką podwyżkę zasłużył Bale w związku ze swoją fantastyczną formą? Czy powinna być ona uzależniona od końcowego miejsca na koniec rozgrywek?

Żelazne granice płac

Wielokrotnie broniłem naszych działaczy, którzy nie zgadzali się na płacenie nowym zawodnikom olbrzymich tygodniówek. Nieraz musieliśmy się obchodzić smakiem, ponieważ wielu piłkarzy nie godziło się na maksymalne zarobki w granicach 80 tysięcy funtów tygodniowo. Cała rzesza kibiców była przekonana, że wielką drużynę można zbudować jedynie płacąc wybitnym piłkarzom porównywalne pieniądze jak Chelsea czy Manchester United.

Coś takiego jednak nie miało miejsca. Byliśmy zainteresowani świetnym piłkarzem: zażądał 120 tysięcy tygodniowo - Tottenham mu podziękował. Jeżeli przychodzisz do naszego klubu nie będziesz zarabiał więcej niż "tyle i tyle". Najlepsi zarabiają określone stawki i nie było dyskusji. Do tych stawek dostosował się Adebayor, dostosował się Van der Vaart, Parker, Lloris, Gallas - można tych piłkarzy wymieniać i wymieniać. Wielu piłkarzy, którym głównie przed oczami świeciły pieniądze, których nie byliby w stanie nawet kontrolować, gdy będą im spływać na konto w banku, nie zdecydowali się przeprowadzić na White Hart Lane. W Tottenhamie przekaz był jasny - u nas gra się w piłkę i zarabia duże pieniądze. Duże, ale w granicach NASZEGO rozsądku.

Bale zasługuje na więcej

Sytuacja z Garethem Bale'm jest jednak zupełnie inna. Trafił do nas sześć lat temu i z każdym sezonem robił coraz większe postępy, które rzecz jasna były honorowane coraz większymi zarobkami. Pomógł wprowadzić nasz klub do Ligi Mistrzów. W tych rozgrywkach również pokazał światu swój talent. Dziś wymienia się jego nazwisko bez skrępowania obok takich tuzów jak Leo Messi czy Cristiano Ronaldo. Takiego piłkarza u nas nigdy nie było i długo taki piłkarz do nas już nie trafi. Jednak to u nas rozbłysł, to w naszej koszulce rozsławił swoje nazwisko, a przy okazji klub. Dlatego jeżeli Walijczyk zaśpiewa 150 tysięcy funtów tygodniowo, nasze żelazne zasady powinny zostać złamane. Dlaczego?

Ponieważ będzie to sygnał dla reszty zawodników: jeżeli będziecie grać tak jak Gareth, mieć taki wpływ na drużynę jak Gareth, będziemy od was tak uzależnieni jak od Garetha - wówczas czeka was podobna podwyżka. Dziś cały Tottenham gra pod Bale'a i trudno byłoby doszukiwać się niesprawiedliwości w tym, że zarabiałby dwa razy więcej od pozostałych kolegów z drużyny. Zapracował sobie na to w tym klubie i absolutnie mamy obowiązek płacić mu tyle, ile sobie zażąda.

Podwyżka dla Garetha: konieczność i sprawiedliwość

Jest to inna sytuacja niż przy dajmy na to Adebayorze: bardzo dobry piłkarz, jednak takich jak on na świecie jest wielu. Raz błyszczy formą, raz zawodzi na całej linii. Dlaczego miałby trafić na White Hart Lane i zarabiać 150 tysięcy funtów tygodniowo? To są stawki normalne dla klubów, które z pieniędzmi się nie liczą. My się z nimi liczymy i każdy zarabia tyle, ile powinien. Jednak jeżeli w tym klubie rozbłysła taka gwiazda ja Gareth Bale, to nie można jej nie docenić. Oczywiście można się spodziewać, że nasz system płac będzie powoli się przeistaczać. Jeżeli Bale zostanie w naszym klubie i dostanie olbrzymią podwyżkę, a klub będzie regularnie grał w Lidze Mistrzów, wówczas naturalną koleją rzeczy jest fakt, że piłkarze będą chcieli zarabiać więcej. Tottenham mimo to pokazał, że bez płacenia olbrzymich tygodniówek można zbudować silną drużynę, która w tabeli traci niewiele do Manchesteru City i wyprzedza Chelsea oraz Arsenal. Owszem, ograniczało to nas na rynku transferowym, jednak przynajmniej byliśmy pewni, że ci piłkarze, którzy do nas trafiali i zrzekali się niewyobrażalnej pensji, grali dla nas z przekonaniem a nie tylko i wyłącznie dla olbrzymich cotygodniowych wypłat.

Na szczęście Bale stawia władze klubu przed dylematem, co dalej z pensjami w tym klubie. Czy jeśli damy Walijczykowi więcej, to nagle wszyscy zapragną podwyżek? Nie, ponieważ muszą sobie zdawać sprawę, że to grze Bale'a zawdzięczać będą przyszłe sukcesy tego klubu. Będą wiedzieli, że nie dostał podwyżki za nazwisko, czy ładne oczy. Inaczej sprawy wyglądałyby, gdyby taką tygodniówkę dostał Adebayor, a grałby tak, jak gra obecnie. Wówczas wielu piłkarzy mogłoby sobie pomyśleć (i zresztą całkiem słusznie), że jeśli ktoś taki zarabia 150 tysięcy, to dlaczego ja zarabiam tylko połowę, chociaż wnoszę do tej drużyny dużo więcej? Szybko zrodziłoby to w piłkarzach poczucie niesprawiedliwości. Podwyżka dla Bale'a mogłaby im jedynie udowodnić, że jeżeli wzniosą ten klub na absolutne wyżyny, będąc głównym architektem tego sukcesu - wówczas nie ominie ich nagroda.

Wniosek zatem jest prosty - Walijczyk powinien dostać tyle, ile zażąda. Nawet jeżeli miałoby to oznaczać redukcję składu o dwóch innych zawodników. A co z pensjami dla nowych piłkarzy? Pewnie zostanie po staremu. No chyba że zgłosimy się latem po Rooney'a. Możemy być jednak przekonani, że z powodu Bale'a dużo w Tottenhamie się zmieni w najbliższych miesiącach, a może nawet i latach. Wszystko będzie zależało od tego, jak długo Bale postanowi grać w barwach Kogutów i jak będzie wyglądała wówczas ligowa pozycja "Spurs".
Źródło: własne

16 komentarzy ODŚWIEŻ

krzyżacki
11 marca 2013, 12:46
Liczba komentarzy: 246
to proste- powinien zarabiac tyle, by go to satysfakcjonowało do pozostania na WHL. 80k na tydzien to klubowy dogmat, który trzeba bedzie pędzej czy później złamac, bo w skomercjalizowanym pędzie piłki noznej nie da sie utrzymać takiej działki na NAjlepszych. W pewnym sporcie, jak nie możesz, albo oficjalnie nie chcesz, dać zbyt dużej pensji, to działkę daje sie pod stołem przez kontrakt sponsorski- tu jest pole do działania dla Levego, jesli będzie miał mentalny problem z wypłaceniem zbyt duzej pensji i ewentualnym problemem w odbiorze tego przez innych graczy. Ale sztuką nie będzie odpalić mu 150 czy 200 koła na tydzien- sztuką będzie związać go tak z klubem, by co roku licytacja się nie powtarzała.
0
Barometr
11 marca 2013, 02:27
Liczba komentarzy: 5046
To ja podbiję na luzie - 200 tys. Nie moje pieniądze, więc mogę :) ale serio - tyle by dostał spokojnie w Realu, PSG, City, Chelsea, etc., więc żeby go zatrzymać trzeba dać coś w tych okolicach.
0
RAFO THFC
9 marca 2013, 12:50
Liczba komentarzy: 3181
Myślę - że powinniśmy podejść do sprawy z pewną strategią --- jeśli chcemy GB utrzymać tylko na jeszcze jeden sezon to dajmy mu 150 -180 Ł / TYG i liczmy, że się uda. --- Jeśli chcemy, zeby był dla nas tym kim jest Messi dla FCB, Garrard dla Liverpool-u i Lamp's dla CFC jego pensja musi być skorelowana silnie z tym co osiąga klub i tak np: za ewentualne mistrzostwo Anglii powinien dostać bonus - 1 mln F; za Puchar LM - 1 mln F --- a za każde inne trofeum 0,5 mln F ... pensja na poziomie 150 tys/tyg z gwarancją - że po przeprowadzce na nowe 60tys WHL wzrośnie automatycznie o 25% ... myślę, że GB ma dobrze "poukładane pod sufitem" i taką ofertę ciężko byłoby mu odrzucić. Daniel! Andre! do roboty - działajcie z tym kontraktem dla Bale i niech stanie się naszym "Kogucim Gerrardem"!
0
SpursFan09
9 marca 2013, 11:56
Liczba komentarzy: 66
Powinien zarabiać tyle aby wystarczyło na zatrzymanie go na następny sezon w klubie
0
Emilian
8 marca 2013, 20:52
Liczba komentarzy: 179
max 100k. Levy odpowiednio to rozegra :)
0
FanSpurs
8 marca 2013, 20:51
Liczba komentarzy: 3
Sądzę, że Gareth u nas zostanie jeszcze. Niby media gadają, że jest już jedną nogą w Realu, ale z jego wypowiedzi czy zachowania nie wynika nic, aby miał zamiar się przenosić czy strzelać fochy jak Modric. Oczywiście musimy grać w następnym sezonie w LM i dać mu podwyżkę. To konieczność. Poza tym rzeczywiście, jesteśmy coraz bardziej rozpoznawalną marką. Mówi się o nas już sporo, głównie w kontekście Bale'a oraz tego, co z drużyną robi AVB. Jakbyśmy skończyli sezon nad Arsenalem i Chelsea, to wtedy będzie duże zainteresowanie ze względu na to, że w końcu byśmy skończyli sezon nad Arsenalem oraz, że AVB udowodniłby coś Abramowiczowi.
0
Tuńczyk
8 marca 2013, 20:35
Liczba komentarzy: 38
Jeśli chcemy, aby taki zawodnik jak Bale u nas został, to musimy oprócz wysokiego poziomu sportowego zapewnić mu wysoki poziom finansowy. Nie mam wątpliwości, że Gareth zasługuje na te 15o tys. tygodniowo, bo Walijczyk na ten moment ciągnie naszą grę.
0
Lotar
8 marca 2013, 15:10
Liczba komentarzy: 164
Ja również uważam, że Gareth'owi należy się podwyżka. Tygodniówka w okolicach 200 tyś. powinna spokojnie wystarczyć do tego by go zatrzymać - wątpię by były problemy na uzyskanie takiej kwoty. Swoją drogą ze względów marketingowych również byłby to cios... Niby dostalibyśmy jednorazowo ok. 60mln za niego, ale klub który by go kupił szybko by tą transakcję odbił sobie sprzedażą koszulek, udziałem w reklamach itp. (tak jak to było z CR7). TH staję się coraz bardziej popularną marką, "uderzamy" jeszcze na rynek azjatycki więc Prezes zdaje sobie z tego wszystkiego sprawę. Tylko co zrobić jak On się uprze i będzie napierał na transfer? Nie mam pojęcia... lecz głęboko w sercu wierzę, iż zostanie z nami na lata :).
0
md18
8 marca 2013, 13:08
Liczba komentarzy: 686
Bale powie że chce zostać dekadę a i tak może odejść po roku jeśli zmieni mu się punkt widzenia. Zakładając wariant optymistyczny czyli awans do LM to warto chociażby z tego powodu zaoferować podwyżkę, żeby kadrowo nie odstawać od najlepszych. Sam awans to jedno a dobre wyniki to drugie - z Garethem w składzie druga opcja jest bardziej prawdopodobna. Dodatkowo graczy klasy światowej przyciągał będzie silny kadrowo Tottenham a nie z wyrwanymi zębami trzonowymi.
0
Hades
8 marca 2013, 11:50
Liczba komentarzy: 710
Ja liczę na jakieś 2 wzmocnienia, jeśli Bale nie odejdzie, więc aż tak bym się z tymi pensjami nie rozpędzał. Klasowym piłkarzem jest, teraz już dużo zarabia, więc podwojenie pensji to powinno być takie maksimum. Levy zapewne nie da więcej niż 150,000. Bale powinien się zgodzić, bo ma szansę grać w jednym z najlepszych klubów na świecie, który wciąż się rozwija. Poza tym jest gwiazdą i z tego co widać trener też mu pasuje.
0
Gan1982
8 marca 2013, 11:38
Liczba komentarzy: 538
Z klubu odejdzie Gallas (70-80k) i raczej nikt w jego miejsce nowy nie dołączy, bo przy obronie Dawson, Vertonghen, Caulker, Kaboul i jeszcze Fryers nie będzie nikogo potrzeba. Pewnie pożegnamy także Huddlestone'a, na stałe w końcu wyemigruje Bentley, przyszłość w klubie takich zawodników jak Khumalo czy Gomes też jest raczej przesądzono. Biorąc to wszystko do kupy dodatkowe 200 tysięcy na płace powinno się znaleźć, a kto jak kto, Bale na sporą podwyżkę zasługuje, a klub nie musi na tym ucierpieć
0
varba
8 marca 2013, 11:17
Liczba komentarzy: 4468
Jak uważasz, że ma to się odbyć kosztem Livermore który zarabia z 10 tys. tygodniowo, to gratuluję! Sprzedajmy jeszcze Obikę i Masona wtedy na pewno starczy. Levy już od jakiegoś czasu redukuję liczbę graczy, więc nie sądzę żeby nie znalazł w budżecie dodatkowych 40-50 tyś tygodniowo. Pytanie na jakiej zasadzie dać mu tą podwyżkę. Jeżeli Bale powie, że chce zostać sezon a potem odejść, to jaki jest sens tej podwyżki, skoro i tak go nie zatrzyma. Co innego, jak powie, że jeżeli zaoferujemy mu taką kasę, to zostanie budować drużynę wokół niego, wtedy można mu dać, bo zasługuje.
0
Eidur
8 marca 2013, 11:06
Liczba komentarzy: 515
Zgadzam się z tekstem. Bale powinien dostać podwyżkę na jaką zasługuje a myślę, że reszta zespołu nie będzie miała pretensji o to, a nawet będą się cieszyć, że klub robi wszystko by zatrzymać taką gwiazdę.
0
zalewa
8 marca 2013, 11:02
Liczba komentarzy: 139
to zobaczymy jeszcze czy Levy się zgadza :)
0
_jaroszy
8 marca 2013, 10:44
Liczba komentarzy: 805
Uważam tak samo jak Paweł napisał . Bale powinien dostać znaczącą podwyżkę , nawet jeśli ma to sie odbyć kosztem jakiś dwóch innych naszych piłkarzy (np: Livermore i Huddlestone)
0
trzaskal
8 marca 2013, 10:24
Liczba komentarzy: 822
Dokładnie. Zgadzam się.
0

tabela ligowa

Drużyna M Z R P PKT
1. Arsenal FC 0 0 0 0 0
2. Aston Villa F.C. 0 0 0 0 0
3. Brentford F.C. 0 0 0 0 0
4. Brighton & Hove Albion F.C. 0 0 0 0 0
5. Burnley FC 0 0 0 0 0
6. Chelsea FC 0 0 0 0 0
7. Crystal Palace 0 0 0 0 0
pokaż całą tabelę

ankieta

Na którym miejscu w tabeli Tottenham zakończy sezon Premier League 2023/2024?
1 12.5%
2-3 12.5%
4-6 25%
7-10 50%
11-20 0%
8 oddanych głosów
archiwum ankiet

kontuzje

Użytkownicy online: Gości online: 172 Zarejestrowanych użytkowników: 5225 Ostatnio zarejestrowany: Witek
• Sprawdź najnowszy bukmacher ranking na meczyki.pl

Zaloguj się

Zapamiętaj mnie Zapomniałeś hasło?

Zarejestruj się